Een Oxyjet-schip is in principe voor twee personen gebouwd. Heb je echter geen teamgenoot of speel je gewoon liever alleen, dan kun je het ruimteschip in je eentje besturen in gevechten tegen één of twee tegenstanders. Een soloschip heeft zijn eigen voor- en nadelen.