Haar gave
Third Eye Open is een verhaal over een jong meisje dat geesten kan zien. Is deze ontluikende kracht een zegen of een vloek? En weet jij haar familie te redden en het centrale mysterie van dit avontuur te ontrafelen?
Jij bent Ting, een jong meisje dat de geesten om haar heen kan zien. Je vormt een opmerkelijke band met een jonge geest, genaamd Xiu, die op zoek is naar rust. Samen komen jullie voor uitdagingen te staan, zowel in de echte wereld, als in het domein van de geesten. Ga uit van je innerlijke geest en moreel kompas, en ontdek of deze gave een vloek is of een geschenk.
Duik in vijf cruciale jaren uit Tings jeugd en ontdek hoe haar bovennatuurlijke gaven haar onderscheiden van haar leeftijdsgenootjes. Lukt het jou om in het reine te komen met deze gave? En weet jij ondertussen je familie, vrienden en al die verloren zielen te helpen? Meerdere geesten strijden om Tings hulp en zullen je onderweg zowel proberen te begeleiden als misleiden. Vergeet niet dat ze allemaal hun eigen tegenstrijdige doelen nastreven...
Om Ting te helpen het centrale mysterie van deze emotionele reis te ontrafelen, zul je lastige gesprekken voeren, verloren zielen redden, uitdagende puzzels oplossen, en duistere geesten en andere bedreigingen moeten zien te vermijden. Ting zal ook het hoofd moeten bieden aan haar eigen familie, die op het punt staat uiteen te vallen... waarbij alleen zij soelaas kan bieden.
Third Eye Open is gemaakt in een verbluffende, levendige 'papieren theater'-stijl, geïnspireerd op Zuidoost-Aziatische dodengeldrituelen. Van de gebeurtenissen en locaties tot aan de personages en dialogen: dit verhaal is doordrenkt van Maleisische tradities, culturele gebruiken en folklore. Je bezoekt de ochtendmarkten, raakt bevriend met een oude monnik, smult van alle lok-lok en nyonya-kuih op de avondmarkt, ontwijkt dwalende geesten in het bos en nog veel meer.
Third Eye Open is het volgende deel van de bekroonde Paper Ghost Stories-reeks, die begon met het korte spel '7PM'. Deze griezelige verhalen zijn gebaseerd op Maleisische en Chinese mythen en cultuur.