Pepper Grinder is een piratenavontuur vol actie met in de hoofdrollen Pepper, een zeevaarder met een passie voor mijnbouw, en Grinder, haar supersterke boormachine.
Als Pepper schipbreuk lijdt en haar schat kwijtraakt, moet ze haar trouwe wapen inzetten om terug te pakken wat de ondeugende Narlings hebben gestolen. Gewapend met Grinder ploegt Pepper door land en water, bedient ze machines en verpulvert ze alle vijanden die haar willen tegenhouden om haar verloren fortuin terug te halen – met rente!
Graaf je door de wereld met Grinder en vind nieuwe boren om nog meer chaos te scheppen en slimme puzzels op te lossen.
Raap tijdens je avontuur edelstenen en andere kostbaarheden op en gebruik die in winkels om Pepper te verbeteren, nieuwe paden te openen op de wereldkaart en verzamelstickers voor je stickerboek te kopen.