Onheilspellende wolken stapelen zich boven Perzië. De goedaardige koning Badiya is doodziek en de demonische Grand Vizier Zaved houdt zijn onderdanen in een ijzeren greep, waardoor het lot van het land aan een zijden draadje hangt. Om het nog erger te maken is er een duistere ziekte uit het niets opgedoken die zich over het land verspreidt. De jonge en getalenteerde apotheker Tara besluit om de oorzaak van deze plaag te achterhalen en de verspreiding ervan tegen te gaan.
Dit resulteert in een queeste vol puzzels en uitdagingen. Ze zal naar de verre uithoeken van het koninkrijk en zelfs daar voorbij moet afreizen. Gelukkig hoeft ze niet alles alleen te doen. Ze wordt namelijk bijgestaan door de mysterieuze acrobaat en zwaardvechter Darius, samen met het onnozele maar vriendelijke genie Minu.
Zullen de drie waaghalzen slagen in hun zoektocht naar de bron van een oud kwaad en de wereld van de verdoemenis redden? Ga mee op reis en leid Tara naar de overwinning.