Plague Inc: Evolved is een unieke mix van complexe strategie en beangstigend realistische simulatie. Jouw ziekteverwekker heeft zojuist 'patiënt nul' besmet. Nu moet je het einde van het menselijk ras bewerkstelligen door een dodelijke, wereldwijde plaag te creëren en je te verweren tegen alles wat de mensheid inzet om zichzelf te verdedigen.