Polygod is een rogue-like, willekeurig gegenereerde single- en multiplayer-FPS met een brute moeilijkheidsgraad!
Door een snel, Quake-achtig gevoel te combineren met willekeur, moeilijkheden en ons handgemaakte power-up-systeem, is Polygod een droom voor hardcore-gamers en speedrunners. Alleen de meest bekwame en strategische spelers verslaan de Trial of the Gods.
Je bent een gezichtsloze: een eenarmige, bewapende, legendarische moordenaar. De zeven goden van Polygod stellen je vaardigheden op de proef met willekeurig gegenereerde arena's vol kwaadaardige vijanden, waarna je het in een eindbaasgevecht op moet nemen tegen een meedogenloze heilige kampioen.
Elke arena bevat vijf Altars of Worship, waarbij je zegeningen kunt krijgen in ruil voor de zielen die je tijdens je reis hebt verzameld. Je kunt zegeningen combineren om unieke wapeneffecten te creëren, maar elk effect heeft gevolgen! Kies dus verstandig als je elke krankzinnige uitdaging wilt overleven. En vergeet niet dat de dood permanent is!
De stijl is gebaseerd op die van de surrealistische artiest Giorgio de Chirico, die bekendstaat om zijn griezelige humeur en vreemde kunstmatige stadslandschappen.
Je kunt je wapen met meer dan 100 unieke zegeningen aanpassen. Gebruik en combineer ze op een manier die bij jouw speelstijl past. Heb je je ooit afgevraagd hoe het zou zijn als je kogels bubbels zouden zijn? Nou, wat als je kogels bubbels EN mijnen zouden zijn? En je er drie tegelijk af zou vuren? MET DE SNELHEID VAN HET LICHT? De mogelijkheden zijn eindeloos! Kies je ervoor om een dodelijke sluipschutter te zijn, of ga je voor een overweldigende kogelregen? Wat is je overlevingstactiek: leven afsnoepen, alles ontwijken, heel veel levenspunten hebben? Hoe beweeg je je door de omgeving: door dubbel te springen, met helicopterlaarzen of door te teleporteren?