De spelers voltooien elk level door te voldoen aan de voorwaarden voor dat level.
Puzzle Bobble is een serie puzzelspellen waarin de speler bellen afvuurt vanaf de onderkant van het scherm, en de bellen knappen wanneer er drie of meer van dezelfde kleur bij elkaar zitten.
Speel fijn alleen in de puzzel modus, waar je rustig de tijd kunt nemen om puzzels op te lossen. Of speel samen met een vriend in de versus modus, waar je bellen op elkaar afvuurt.
Speel ports van de arcade spellen Puzzle Bobble 2X en Puzzle Bobble 3, en vier thuis console versies die zijn uitgebracht in Japan en overzees, met toegevoegde originele modi.
Het spel heeft ook nieuwe functies zoals terugspoelen, langzame modus en snel opslaan, die je perfect helpen bij oefenen, strategieën bedenken en bij zelf levels maken.
Arcade edities van Puzzle Bobble 2X / BUST-A-MOVE 2 Arcade Edition … Thuis console ports van de versies voor Japan en overzees van de arcade spellen Puzzle Bobble 2 en Puzzle Bobble 2X (1 of 2 spelers).
Arcade edities van Puzzle Bobble 3 / BUST-A-MOVE 3 … Thuis console ports van de versies voor Japan en overzees van het arcade spel Puzzle Bobble 3 (1 of 2 spelers).
Verzameling modus … Speel een van de in totaal 1026 levels gemaakt door spelers toentertijd (Puzzle Bobble 3).
Edit Modus … Plaats zelf bellen in het veld om je eigen levels te maken (Puzzle Bobble 2X / BUST-A-MOVE 2 Arcade Edition).
Je kunt het beperkte aantal continues uitzetten, waardoor je oneindige continues krijgt.