Speel als Kaito Yashio, een van de laatste twee leden van Central Tanegashima High's Robot Research Club. Hij trapt terug en ontspant terwijl zijn tegenhanger, de roekeloze clubleider Akiho Senomiya, ernaar streeft om hun gigantische robot te voltooien om te voorkomen dat de club wordt ontbonden. Maar Kaito's dagen van ontspanning eindigen met de ontdekking van het mysterieuze Kimijima Report. Het bevat instructies met betrekking tot locaties over het hele eiland - en waarschuwt voor een samenzwering die de hele wereld als doelwit heeft.
Mystery in Tanegashima - Reis over het eiland Tanegashima en gebruik de PhoneDroid om de geheimen te ontgrendelen die door Ko Kimijima zijn verzegeld.
Het verhaal dat je wilt vertellen - Vertakkende verhaallijnen stellen je in staat om met elk personage het einde na te streven dat je wilt zien.
Een droom die de moeite waard is om voor te vechten - Alleen jij kunt de Robot Club helpen zijn droom na te jagen: het bouwen van een life-size Gunvarrel!