De game begint als de hoofdrolspeler, een kat, naar Rain City vertrekt om zijn zus te vinden. Het even bizarre als spannende verhaal laat spelers onder andere verdwalen in een paddenstoelenveld, naar een geheime doorgang zoeken en experimenteren in een laboratorium. Alleen wanneer spelers de vermiste zus van de kat vinden, komen ze erachter waarom het altijd regen in Rain City...
Spelers gaan met de hoofdpersoon in de stad op zoek naar zijn zus. Het verhaal ontwikkelt zich via ontmoetingen met verschillende personages, waarbij de speler informatie verzamelt, puzzels oplost en minigames voltooit. Er zijn ook elementen die het geheugen en observatievermogen van de speler beproeven, terwijl de vele verzamelbare items het spel nog aantrekkelijker maken.
Vertrek naar Rain City en geniet van de prentenboekachtige graphics en het verhaal over dieren die niet zoveel van mensen verschillen.