RazerWire: Nanowars is een uniek spel in bullet-hell-stijl waarin je niet zozeer vijanden neerschiet, maar een draad gebruikt die is aangesloten op een generator als wapen, en vijanden doorsnijdt met een scherpe monomoleculaire gloeidraad.
Deze dreiging bleken buitenaardse wezens van nanoformaat te zijn, die doen denken aan virussen, die alles op hun pad vernietigen terwijl ze bijna onmogelijk te detecteren zijn.