Toren verdediging
River Pirates heeft een binnenvallende horde piraten die de rivier opvaren om je bolwerk aan te vallen. Je verdedigt je burcht door verschillende verdedigingswerken langs de oevers van de rivier te plaatsen om te voorkomen dat de piraten van de ene kant van het scherm naar de andere kant van de rivier navigeren.