De mensheid is zo afhankelijk geworden van BAC, dat ze niet langer weet hoe ze vervoermiddelen moeten bedienen, laat staan wapens. Na de aanvallen van BAC en de sociale chaos die hierdoor is ontstaan, is de wereldbevolking gehalveerd.
Er is echter een groep binnen Lerman Matsunaga die al had voorzien dat het gevaarlijk zou zijn om afhankelijk te zijn van Buster Engines en het BAC-systeem dat hen in zijn greep hield. Deze groep leidde de derde fase van energieontwikkeling, een wapen dat in het geheim is gecreëerd om het Busterium inert te maken. Dit wapen wordt "Rolling Gun" genoemd.