Help Roniu om de dodelijke kerkers te trotseren en verla een plaag aan vijanden die hem daar willen houden.
Roniu’s Tale is een top down puzzlegame met actie-elementen. Ook al hebben de levels verschillende wegen naar de oplossing, elke stap die Roniu doet zorgt ervoor dat de tegels onder zijn voeten breken.
Gebruik magie en je oplossingsvermogen; het is aan jou om Ronio te helpen om de orbs en sleutels te vinden die hij nodig heeft voor zijn ontsnapping.