Runnyk is een mini-metroidvania RPG met 2D-actie die het verhaal van een dappere Viking vertelt. Runnyk moet door koude landen trekken om kans te maken zijn geliefde te redden.
Volgens een oude profetie moet Runnyk bereid zijn zijn eigen leven op te offeren om de vier magische runen te vinden, zodat hij Odin zelf kan ontmoeten en om hulp kan vragen.
Tijdens zijn reis zal Runnyk allerlei krachtige wezens tegenkomen, maar ook een paar vrienden die hem zullen helpen bij zijn avontuur.