Sonic The Hedgehog 2 werd bejubeld als een van de meest succesvolle Mega Drive-games en kreeg na de release in 1992 al snel lovende kritieken. Neem het samen met Sonic en Tails (dit is zijn debuut!) op tegen Dr. Eggman om de Chaos Emeralds uit de klauwen van het kwaad te redden.
Sonic The Hedgehog 2 introduceerde een competitief speltype voor twee spelers dat ook nu weer beschikbaar zal zijn samen met nieuwe functies zoals 'drop dash', klassementen, tegen de klok spelen en Knuckles!