Gebruik verwoestende wapens om je een weg te schieten door de armada van het boosaardige ORN Empire. Pas de snelheid van je schip aan om handig door het verraderlijke terrein van vijf verschillende planeten te navigeren en uiteindelijk de dreigende ORN-basis te vernietigen, terwijl een epische chiptune-soundtrack uit je speakers knalt.
De originele game komt uit de arcadehallen en deze SEGA AGES-versie laat je die herinneringen herbeleven met een optionele arcadekast-display, compleet met sfeergeluiden. Zelfs doorgewinterde Galaxy Federation-piloten komen een paar verrassingen tegen, want je kunt nu schepen vrijspelen uit andere Thunder Force-games en je topscores vergelijken in een onlineklassement. Beginnende piloten hoeven niet te vrezen: deze versie heeft ook save-punten en een Kids Mode om je te helpen tijdens je missie.