Sentry City is een cyberpunk-stijl side-scroller met gameplay die deels trial-and-error en deels op reactietijd gebaseerde shooter is. Elk level, en elk deel van elk level is uniek ontworpen en niet repetitief. Het zou niet misstaan in klassieke 8-bit/16-bit games, maar heeft tegelijkertijd ook zijn eigen originele mechaniek en gevoel.