Het dorp Adam, afgeschermd van de buitenwereld door de ondoordringbare waas van de Misty Woods, leefde grotendeels in vrede sinds de Wraith-oorlog. De duistere kracht die die oorlog heeft aangewakkerd, is verdwenen, maar de duisternis doemt opnieuw op en Adam's legendarische held, Orazio, is er niet meer.