Het originele avontuur van Shantae keert terug! Shantae, voor het eerst uitgebracht in 2002, is de klassieke actie-avontuur-platformer die spelers kennis liet maken met de fan-favoriete heldin, half mens en half djinn. In haar debuut maakt Shantae gebruik van haar haar-zwepen, dansjes en transformaties terwijl ze op zoek is naar vier elementaire stenen die in Sequin Land verborgen zijn om een einde te maken aan de snode vrouwelijke piraat, Risky Boots. Tijdens haar zoektocht verkent ze verraderlijke labyrinten, krijgt ze geweldige nieuwe krachten, speelt ze minigames en ontmoet ze vrienden als Bolo, Sky en Rottytops! Deze versie van het spel bevat zowel de standaard GBC-modus als de verbeterde GBA-modus!