In deze actievolle platformgame achtervolgt de beroemde detective Sherlock Holmes zijn criminele tegenstander Professor Moriarty, die samen met zijn handlangers een spectaculaire diamantroof heeft gepleegd. De wilde achtervolging voert door chique en groezelige hoeken van Londen, het Baskerville landhuis in Dartmoor en de catacomben in Parijs. Uiteindelijk ontmoet Sherlock zijn laatste tegenstander Moriarty bij de beroemde Reichenbach watervallen.