Dit verhaal speelt zich af in het alternatieve, historische Angelische rijk Brittanië van 1897, waar je de bron van een onnatuurlijke mist rond het landgoed Berelai Manor moet zien uit te roeien.
Ontdek de geheimen van het landgoed terwijl je antwoorden zoekt onder de gewelddadige bewoners.
De bedienden zijn in de ban van een vreemde, afwerende ziekte, waardoor ze iedereen die ze zien aanvallen. Hun waanzin komt voort uit het begrip van hoe nietig ze zijn in het grotere, kosmische geheel.
Je hebt je Iaito-staf en het Waltham A9-handkanon om je helpen in de strijd tegen deze gekmakende gruwelen. Je Vitae-drankjes helpen je met het genezen van verwondingen.