Sky Rogue is een rogue-lite actie-vliegsimulator! Blaas dingen op ter land, ter zee en in de lucht, op een oneindig aantal automatisch gegenereerde eilanden. Kies een van de vele aero's en rust hem uit met een verbluffend arsenaal aan wapens. Ga het gevecht aan met vijandige vliegtuigen of neem grote vliegende vliegdekschepen en oorlogsschepen onder vuur, maar pas op voor raketsalvo's; als je sterft, ben je dood.
Exclusief voor de Nintendo Switch: DANGER ZONE-bewegingsbesturing! Houd de rechter-Joy-Con rechtop en kantel hem om je vliegtuig te laten stijgen en dalen en de richting te bepalen. Houd de linker-Joy-Con horizontaal (L en ZL naar rechts) en draai hem om de snelheid te bepalen.