Sterrenstelsels vervallen tot chaos nu hun zonnen sterven. De Solar Galaxy Federation heeft enorme Flux Accumulator-schepen ingezet om plasma te verzamelen en het evenwicht van de zon in elke nebula te herstellen.
Solar Flux is een uniek ruimtepuzzelspel waarin je zowel puzzels moet oplossen als je behendigheid moet gebruiken om de orde in de kosmos te herstellen. Supernova's, asteroïdevelden, meteoren en zwarte gaten zijn nog maar enkele van de uitdagingen die je tegenkomt, terwijl je met je schip door de zonnevlammen van elke imploderende zon reist.