Jij bestuurt de schattige bolletjes die Squidgies worden genoemd. Ze hebben je hulp nodig om aan de tentakels van hun mama te ontsnappen en een nieuw thuis te stichten op planeten in het sterrenstelsel.
Probeer creatieve oplossingen voor de puzzels te vinden door de Squidgies te laten zwaaien, zwiepen, drijven, spetteren, zich in metaal te veranderen en zich in buizen uit te strekken. Sommige Squidgie-krachten kunnen worden gecombineerd om nog verbluffendere puzzeloplossingen te vinden!
Als je genoeg Squidgies het portaal in krijgt, neem je alle drie de planeten over. Dan heb je alle ruimte voor zelfs de actiefste Squidgie. Ben jij goed genoeg om ze allemaal te veroveren? Als je extra je best doet, vind je misschien zelfs bonusplaneten om over te nemen.
Er zijn meer dan 80 levels (en er komen er nog meer), elk met eigen unieke onderdelen om te voltooien en topscores om te verbeteren.
Je kunt het zo vaak opnieuw spelen als je maar wilt: het blijft leuk met de Squidgies!