SGW: Stellar Climax is een meeslepend actieschietspel waarin tot vier spelers kunnen samenwerken. Het combineert SHMUP- en beat 'em up-gameplay met lichte RPG-elementen. Kies uit verschillende spelmodi, gameplay-instellingen, mechs, wapens en upgrades om je ervaring naar keuze aan te passen. Vlieg door de ruimte, versla het kwaad en behoed de toekomst… tegen zichzelf!