Verzorg je boerderij
Welkom op Staxel, een pittoresk eiland vol charmante personages, waar insecten en vissen gevangen kunnen worden, fossielen opgegraven kunnen worden en missies voltooid kunnen worden! Maak van je boerderij een nieuw thuis, repareer hem, vul hem met gewassen en dieren en pas hem dan aan op elk seizoen. Als je niet bezig bent met boerderijwerk, kun je allerlei hobby's beoefenen om wat bij te verdienen, of kun je vriendschappen opbouwen met de bewoners!
Bouw je nieuwe leven op in Staxel. Het is jouw taak om je boerderij te repareren, verbeteren en onderhouden. Werk op het land, verzorg je gewassen en adopteer allerlei schattige dieren, zoals koeien, schapen, katten en honden! Zorg dat je je aanpast aan de verschillende seizoenen, zodat je het hele jaar van de resultaten van je harde werk kan genieten!
Je hebt allerlei bronnen tot je beschikking en het juiste gereedschap voor elke taak, en het is jouw taak om alle bouwprojecten in Staxel uit te voeren, van je eigen boerderij tot de huizen van je buren, de dorpswinkel en zelfs het gemeentehuis! Behoud je het authentieke karakter van je dorp terwijl je het uitbreidt, of ga je een totaal andere kant op? Misschien richt je je liever op je eigen projecten? Je mag het allemaal zelf weten en jouw creativiteit is precies het gereedschap dat je nodig hebt!
Er zijn twee manieren om te spelen in Staxel. Je kunt helemaal met niets beginnen en jezelf omhoog werken door geld te verdienen en je dorp en boerderij uit te breiden, of je kunt beginnen met de Creatieve Modus, waarin geld en bronnen geen punt zijn! Bouw, vernietig en vergroot zo veel je wil, zonder zorgen.
Er wonen allerlei personages in het dorp en er zijn verschillende leuke activiteiten om je mee bezig te houden! Je kunt nieuwe vrienden maken, nieuwe hobby's uitproberen, winkelen, een van de vele collecties verzamelen of gewoon bijpraten met je buren. Het dorpsleven is rijk en bevredigend, er gaat niets boven!
Terwijl je bevriend raakt met de dorpsbewoners, zul je verre eilanden in de oceaan bezoeken, waar nieuwe bronnen te verzamelen zijn, gewassen te kweken zijn, dieren te houden zijn en vrienden te maken zijn! Neem ook eens een kijkje bij de portalen die op festivalterreinen verschijnen. Hiermee kun je naar speciale broneilanden die elk seizoen resetten, waardoor je bronnen kunt verzamelen zonder je dorp om te spitten!