Het hoofdpersonage, professor Vincent Cornelius Moore, vecht tegen robots die de stad Steamburg zijn binnengedrongen. De gameplay is uniek. Vincent is ongewapend, dus hij moet zijn verstand gebruiken. Hij kan alleen kleine elektrobommen gooien waarmee hij de robots eventjes kan afleiden. Hij moet de robots in de val lokken om ze te vernietigen. Dit lijkt in het eerste paar levels nog makkelijk, maar later moet je het tegen meerdere robots tegelijk opnemen. Ook worden de robots steeds sneller, kunnen sommige vliegen en reageren sommige op elke beweging die Vincent maakt.