Super Mega Baseball 3 verbetert eerdere versies met een diepere simulatie op het veld, uitgebreide online en offline spelmodi, waaronder de nieuwe Franchise modus, en geweldige verbeterde grafische weergave. Er is een heleboel nieuwe inhoud, waaronder verbeterde gebruikersinterface, veel nieuwe audio, nieuwe inhoud voor het team en personage en nieuwe stadions met verschillende belichtingsomstandigheden.