Surmount is een vloeiend en op fysica gebaseerd platformavontuur waarin je het plezier van bergbeklimmen ontdekt. Doorsta de gevaarlijke beklimming door de verschillende handgemaakte en procedureel gegenereerde uitdagingen van de berg Om, terwijl je onderweg een grappig verhaal met kleurrijke personages beleeft. Beheers je eigen unieke klimstijl, alleen of met een vriend, verbeter jezelf en pas je klimmer aan om je kansen te verbeteren. Misschien, heel misschien, lukt het dan om als allereerste de top te bereiken!