Swaps and Traps is een leuke game die je platformvaardigheden, je ogen en je nek op de proef stelt. Als je een sleutel in een level verzamelt, activeer je ook de grootste valstrik van de game. Delen van je scherm wisselen, draaien of komen zelfs horizontaal en verticaal te staan.