Maar dit alles zal een beetje later gebeuren...
De Mingals naderen de grenzen van Dorgan als het koninklijke leger aan de andere kant van de brug verschijnt. Onder de soldaten is er onze held in glanzend pantser, wiens naam Swordbreaker is. Hij moet of met iedereen winnen of een beschamende nederlaag lijden en het hele koninkrijk tot uitroeiing veroordelen.
Voorlopig leidt de jonge avonturier een vredig leven en kan hij zich niet eens voorstellen wat hem te wachten staat... Er vinden vreemde gebeurtenissen plaats op het grondgebied van het koninkrijk Dorgan. Mensen praten over de mysterieuze vreemdelingen in de noordelijke moerassen; iemand zag mysterieuze objecten uit de lucht vallen; andere mensen hoorden een vreemd gezoem onder de grond. En je kunt alleen maar raden hoeveel onbekende wezens er verborgen zijn in struikgewas en donkere grotten. Dit alles trekt de jongeman aan om zich in de afgrond van ongelooflijke avonturen te werpen.
De game vertelt over de avonturen van Swordbreaker, die hem overkwamen lang voor de gebeurtenissen in de eerste game. Hoe wordt zijn lot bezegeld en wordt hij de avonturier die we kennen? Of krijgt zijn leven een heel andere wending? Dit alles zal alleen afhangen van de speler...