Iria, een meisje uit het kleine stadje Antumbria, ontvangt een VHS-bandje van haar vader waarin ze om hulp vraagt. Met dit bericht duikt Iria in haar herinneringen, waar ze de oude videocamera van haar vader zal moeten gebruiken om haar geheugen te onderzoeken en de duistere geheimen van haar familie te ontdekken.
In de herinneringen van haar verleden zal Iria haar videocamera kunnen gebruiken om elk voorwerp dat zij tegenkomt te beïnvloeden, door het achteruit of vooruit te bewegen of in de tijd te pauzeren.
Ontdek wat er met Iria's vader, een beroemde regisseur van horrorfilms, is gebeurd en wat er tot zijn tragische verdwijning heeft geleid.
Het verhaal van Iria en haar familie speelt zich af in een klein stadje in Spanje en houdt verband met de Galicische samenleving in de jaren negentig, maar ook met de horrorfilm en de invloed die deze op Iria heeft gehad.