Yukumo is een jonge vrouw die de wereld doorkruist in haar geliefde luchtschip. Toen ze aankwam in een plaatsje in het verre oosten kreeg ze plotseling pech met haar luchtschip. Ze besluit het plaatsje te ontdekken en op zoek te gaan naar onderdelen om haar schip te repareren. Echter, het plaatsje is stilgevallen en er is geen spoor van de mensen die er ooit woonden, alleen een vreemd soort katachtig ras is er te vinden ...
Tasomachi is een onafhankelijk ontwikkeld avonturenspel dat je de prachtige wereld gecreëerd door ontwerper nocras vrij laat ontdekken. Je neemt de rol aan van de jonge vrouw Yukumo en je moet je luchtschip repareren door het mysterieuze plaatsje bedekt in een nevelige mist te ontdekken, en de verborgen aardse grondstoffen te vinden om het plaatsje te herstellen naar haar oorspronkelijke pracht. Geniet van deze unieke wereld met een vleugje oosterse fantasie, die mooi wordt aangevuld door de mystieke soundtrack van componist Ujico*.