Gooi boemerangs, bijt, sla en glij je een weg door de Australische Outback en stop de boosaardige plannen van de slechte Boss Cass en help de goedaardige inwoners van het kleine plattelandsstadje BURRAMUDGEE.
Dit vervolg op de populaire game "TY de Tasmaanse Tijger" is een spel op een grotere schaal. Naast klassieke platformelementen bestrijd je Australische bosbranden vanuit een helikopter, rij je rond in Southern Rivers, terwijl je je vasthoudt aan de achterkant van een auto met vierwielaandrijving en gebruik je de bots om vijanden te verslaan en puzzels op te lossen. Dit allemaal, terwijl je een hele reeks verschillende verzamelobjecten probeert te vinden. En nu, alleen in de HD-remaster, kun je het uiterlijk van TY aanpassen en het beste van al: er zijn twee gloednieuwe nooit eerder vertoonde boemerangs.
Lang geleden werd er een grote strijd gestreden. BOSS CASS zocht naar vijf mystieke talismannen, zodat hij elk warmbloedig wezen naar DE DROOMTIJD kon verbannen.
En uiteindelijk... is het hem gelukt. CASS werd verbannen voor zijn misdaden en het land werd opnieuw veilig. Allemaal dankzij de door en door Australische held, TY de Tasmaanse Tijger en zijn vrienden bij BUSH RESCUE.