ZIELSPRONG
Beleef een tropisch avontuur in een open wereld met Tchia, die haar vader moet redden van de wrede tiran Meavora, de heerser van de eilandengroep. Klim, zweef, zwem, zeil met je boot rond prachtige eilanden en ga op verkenningstocht in deze sandbox-game waar je een meester van zwaartekracht wordt. Strijd tegen de stoffen soldaten van Meavora in flexibele confrontaties waarin je creativiteit je een streepje voor geeft. Bestuur alle dieren of voorwerpen die je kunt vinden, sluit nieuwe vriendschappen en jam op je volledig speelbare ukelele. Een poëtisch verhaal over volwassen worden, geïnspireerd door Nieuw-Caledonië.
Met Tchia's speciale talent bestuur je elk dier en elk voorwerp dat je kunt vinden. Er zijn ruim dertig dieren en honderden voorwerpen om uit te kiezen, dus vlieg als een vogel, verken de oceaan als een vis of graaf naar schatten als een hond! Gebruik je unieke zielsprong om te verkennen, puzzels op te lossen en geheimen op te duiken.
Spring en zweef over de grote eilandengroep en gebruik het tricks-systeem om coole stunts te doen en mooi te duiken. Je kunt vrijuit klauteren: alles in de wereld is te beklimmen, zonder uitzondering. Dus ook een boom, met bijbehorende physics. Kies het ruime sop, zeil met een boot die je zelf kunt aanpassen over de turquoise lagunes en duik rond de koraalriffen en scheepswrakken.
Strijd tegen de Maano, mysterieuze vijanden die tevoorschijn komen uit stukken hout en stof. Blijf in beweging, improviseer en gebruik al Tchia's vaardigheden om deze intense confrontaties te winnen. Je kunt jezelf ook tot het uiterste testen in de mythische uitdagingen van de Totem Shrines.
Beleef een bijzonder avontuur met Tchia en ontmoet allerlei personages die zijn geïnspireerd door de cultuur van Nieuw-Caledonië. Volledig geanimeerde tussenfilmpjes in de traditionele taal vormen hoogtepunten in je reis, terwijl de nieuwe orkestrale soundtrack vol met lokale geluiden je helemaal onderdompelen in deze unieke wereld.
Geef Tchia een eigen kledingstijl en pas haar boot aan met honderden ontgrendelbare aanpassingsvoorwerpen, van een traditionele outfit tot de meest bizarre opties. Je ontgrendelt onderweg ook nuttig en leuk gereedschap, zoals een zaklamp, katapult, kompas, camera...
De wereld van Tchia is geïnspireerd door Nieuw-Caledonië, een klein eiland in de Stille Oceaan en de thuisbasis van de oprichters van Awaceb. Zij haalden hun inspiratie uit de rijke en gevarieerde omgevingen, culturen, muziek, talen, folklore en tradities van dit gebied om een fictieve wereld en universeel verhaal te ontwikkelen dat iedereen kan begrijpen en waarderen. De personages worden ingesproken door plaatselijke talenten in traditionele talen, en ondertiteld in veel verschillende talen als Engels, Frans, Russisch, Chinees, Duits en meer.
De gratis update van Tchia bevat acht nieuwe soulmelodieën waarmee je nog meer plezier beleeft aan het verkennen, dankzij bijvoorbeeld de acrobatenstand (acrobat mode), het lopende vuurtje (human torch) of de superboot (super boat)! Je kunt ook allemaal nieuwe outfits aantrekken en alle aanpassingsvoorwerpen geven je nu extra voordelen tijdens je reis, zoals meer conditie of speciale vaardigheden. Als je je altijd al eens als leider bij een krabbenbende hebt willen scharen of haaien hebt willen aantrekken, kleed je dan maar om!