Terra Bomber wordt gepresenteerd als een tweedimensionale zijwaartse scroller gebaseerd op de klassieke arcade shooters uit de jaren 80.
Om te helpen bij zowel het offensief als de verdediging heeft de speler zowel geweren als bommen die in kracht kunnen worden vergroot door power-ups te verzamelen.
De speler moet ook hun brandstofpeil in de gaten houden en ze bijgevuld houden door de brandstofstortplaatsen te vernietigen.