Een omgekeerde stedenbouwer
Terra Nil is een spel over het transformeren van een dor, levenloos landschap in een bloeiend, levendig ecosysteem. Verander dode grond in vruchtbaar grasland, maak vervuilde oceanen schoon en creëer de ideale habitat voor dieren. Recycle vervolgens je gebouwen en laat geen spoor van je aanwezigheid achter. Herover de woestenij.
Procedureel gegenereerde landschappen zorgen ervoor dat geen twee playthroughs van Terra Nil ooit hetzelfde zijn. Plan je bouw op willekeurig, uitdagend en onvoorspelbaar terrein, inclusief kronkelende rivieren, bergen, laaglanden en oceanen.
Elke regio van Terra Nil doorloopt fasen, met als uiteindelijk doel de ongerepte wildernis achter zich te laten. Levels gaan niet over oneindige groei, maar meer over het in evenwicht brengen en koesteren van de omgeving voordat deze met rust wordt gelaten.
Weelderige handgeschilderde omgevingen, ontspannende muziek en een sfeervolle soundtrack maken Terra Nil tot een vredige, meditatieve ervaring. Als je klaar bent, gebruik je de Appreciate-modus om te genieten van de natuurlijke schoonheid van het ecosysteem dat je hebt hersteld.