In het jaar 2971 begonnen de hulpbronnen op te raken en werden ruimteschepen naar een wormgat gestuurd om op zoek te gaan naar bewoonbare planeten. Het verliep niet zoals gepland. Nu, duizenden jaren later, is het schip de Argo9 teruggekeerd...