The Last Dead End
In dit spel, spelen we de rol van de jonge wetenschapper Farhad Novruzov, die in het filmen van een documentaire film voor een internationale televisiezender naar zijn vaderland terug om te helpen. Hier wordt hij geconfronteerd met vreemde gebeurtenissen die verband houden met de oude religie van het zoroastrisme en de wetenschapper heeft om uit te vinden de reden van deze gebeurtenissen.
Het spel speelt zich zowel vanuit de eerste persoon en de derde persoon. De meeste acties en actief onderzoek vindt plaats in het first person view. De belangrijkste actie van het spel vindt plaats in Bakoe, Azerbeidzjan. Het vindt plaats in een werkelijk bestaande binnenstad van Bakoe. Dit is de oudste wijk van de stad met een geschiedenis van duizend jaar, omgeven door een vestingmuur, binnen die samen met de oude straten, zijn er tientallen historische en archeologische sites.
Er zijn verschillende regelmatig vijanden in het spel, evenals een sterke vijanden (bazen), die zijn geïnspireerd door de lokale legendes. In de strijd tegen een aantal van hen is er een eigen tactiek van hen te winnen.
Het spel heeft een uitgebreide encyclopedie en de mogelijkheid van het onderzoek. Artikelen in een enorme encyclopedie, met artikelen over historische voorwerpen, tekens, symbolen, enz., Worden toegevoegd langs de loop van het spel. In het spel zijn er verschillende items die kunnen worden geselecteerd, van alle kanten bekeken, leren informatie over hen. Met de hulp van de technologische bril, waarin de hoofdpersoon heeft, kunt u lezen en het ontcijferen van de inscripties in de oude talen die op de muren van de oude stad.
Sommige van de locaties zijn gebouwd één-op-één met een echte stad en historische gebouwen, het spel heeft vele voorwerpen die de nationale smaak van de oude stad weerspiegelen.
Overlevingsmodus. Speciale modus waar je kunt vechten met verschillende vijanden in verschillende maps. Er zijn drie soorten overleven: proberen om ""golven"" vijanden uit te houden, dood alle vijanden in een bepaalde tijd en ten slotte, om zo lang mogelijk in leven is.