Kerstmis is nog maar een paar dagen verwijderd... en terwijl de Kerstman een proefrit maakt in zijn slee, vallen de gemene Zuidpooltrol en zijn leger pinguïns de Noordpool binnen! Op de terugweg naar zijn werkplaats wordt de kerstman uit de lucht geschoten door een van zijn eigen Noordpool-verdedigingskanonnen. Nu moet hij zijn weg terug naar huis zien te vinden, de Troll verslaan en Kerstmis redden!