The Magister
Breid je stok uit en pas hem aan om de strijd aan te gaan, of gebruik 'tactische diplomatiek' om iedereen die in je weg staat te kalmeren.
Een willekeurig gegenereerd moordmysterie: een walkthrough zal je niet helpen! De gebeurtenissen, aanwijzingen, motieven en moordenaar veranderen elke keer dat je het spel speelt. Alleen JIJ kan de schuldige verdachte identificeren.
Tactische op kaarten gebaseerde ontmoetingen: je gevechts- en onderhandelingsvaardigheden worden door de kaarten in je stok bepaald. Gebruik een groot aantal kaarten, zoals de 'Hartstopper', 'Gifslag', 'Flauwe grap' en 'Lang gesprek'.
Kalmeer vijanden voor een vredig resultaat: gebruik 'Tactische onderhandeling' als alternatief voor gevechten. Kalmeer vijanderen met je gesprekskaarten om hun woedeniveau naar 0 te verlagen.
Kies je magister: verschillende magisters hebben hun eigen specialiteiten en zwakheden. Van sluwe alcoholverslaafde tot intelligente slapeloze: elke variant zorg voor een ander avontuur.
Het spel speelt zich af in een meeslepende fantasiewereld: je hebt veertien dagen om door Silverhurst te zwerven en vrienden of vijanden met de bewoners te maken terwijl je in een race tegen de klok de moordenaar probeert te ontmaskeren.