"Eh, dus. Ben jij... misschien ook een van de Doden?"
Midnight Sanctuary, geanimeerd door het tweekoppige team van CAVYHOUSE en ingesproken door een team van professionele Japanse acteurs, komt tot leven op manieren die je nooit zult verwachten.
Hamomoru Tachibana is uitgenodigd om de tradities van het dorp Daiusu, lang geïsoleerd van de rest van Japan, te inventariseren. Maar zodra ze arriveert, verschijnt er ook een wezen dat de dorpelingen identificeren als De Heilige. Wat zou het kunnen betekenen...?