Geplaatst tijdens een pandemische lockdown in Frankrijk, vertelt The World After het verhaal van Vincent, een schrijver die de stad ontvlucht om aan zijn nieuwe boek te werken. Terugkerende vreemde dromen drijven hem ertoe de waarheid achter het mysterie van het dorp te achterhalen. Terwijl hij een oud kasteel onderzoekt, vindt hij een manier om tussen dag en nacht te schakelen en wordt hij achtervolgd door een vreselijk monster, De Nachtbewaker.
Zal hij in staat zijn antwoorden te vinden? Wat ligt er voorbij de Tannhäuser-poort? Wie of wat is De Nachtbewaker? Wat is de betekenis van de vreemde boodschappen die hij blijft vinden?
The World After is een gloednieuwe sciencefiction full-motion video-avonturenspelervaring, gecreëerd tijdens de Franse pandemische lockdown van 2020 door filmmakers en kunstenaars. Met Jean-Claude Dreyfus (The City of Lost Children, Delicatessen) in de hoofdrol, is dit spel de perfecte combinatie van old-school point-and-click mechanica en moderne cinematografische technologie.