Eén van de spelers kruipt in de huid van de onverwachte held die een bom vindt en moet zien te ontmantelen. De held is de enige speler die de console gebruikt. De andere spelers vormen het team van experts en zij hebben toegang tot de gebruiksaanwijzing van de bom. Zij kunnen niet zien wat de held ziet op het scherm, en de held kan de tekst in de gebruiksaanwijzing niet zien.