Tip Top is een klimspel in acradestijl met procedureel gegenereerde routes die nooit worden herhaald!
Het spel bevat een boeiende solocampagne waarin je alle hoeken van de wereld verkent terwijl je ervoor zorgt dat je niet (permanent) dood valt.
De speler gebruikt de innovatieve besturing om de handen van het personage van het ene grijppunt naar het andere en zorgt ervoor dat dit zo efficiënt mogelijk is. Je hebt slechts een beperkte hoeveelheid uithoudingsvermogen om de top te halen. Als je uithoudingsvermogen op is, of als je een grijppunt mist, dan val je!