Trigger Witch heeft de visuele stijl en de intuïtieve gameplay van 16-bit actie-avonturenklassiekers, maar geeft een ultra-gewelddadige draai aan de schattige, kleurrijke pixelart. Het spel heeft een meeslepend en origineel verhaal, raadselachtige omgevingen om te verkennen, een dynamische soundtrack, twin-stick-shootermechanismen en een grote verzameling vijanden om aan flarden te schieten. Dit verhaal zal je van begin tot het bloederige eind boeien.
Trigger Witch, van de makers van Reverie, is een gestileerde 2D twin-stick-actiegame in een vreemde open wereld waarin magie achterhaald is en vuurwapens de nieuwe manier van leven zijn. Je stapt in de laarzen van Colette, die bijna afgestudeerd is aan de Stock, de academie voor Tovenarij en Wapengekletter. Als een mysterieuze man haar rijk betreedt, worden gebeurtenissen in gang gezet die Colette's leven op zijn kop zetten. Zij is de enige heldin met genoeg vuurkracht om de vrede te herstellen.