De Turrican-serie werd in de jaren '90 ontwikkeld door Factor 5. De eerste twee spellen uit de collectie, Turrican en Turrican 2, werden ontwikkeld voor de Amiga en waren het startsignaal voor de nalatenschap van de bekende serie. Een must voor elke fan van retro-spellen! In 1992 volgde Super Turrican en ontwikkelde enkele belangrijke eigenschappen uit de serie. Spelers kunnen nu ook de Super Turrican Director’s Cut bekijken. Met extra inhoud door de uitbreiding van een bestaande fase en de toevoeging van een compleet nieuw, extra level. Als laatste nieuwe binnenkomer in de Turrican Anthology Vol. 1, heeft Mega Turrican Score Attack een extra level dat de actierijke Turrican-ervaring afrondt!
De sensationele Turrican-serie werd gevierd als een baanbrekende serie videospellen, waarbij het ontdekken werd gecombineerd met non-stop actie en een van de beste soundtracks van de legendarische Duitse componist Chris Huelsbeck.
Speel de historische momenten van Turrican en ontdek nieuwe, extra toegevoegde functies!