Nadat Planet Fleed wordt verwoest door de Vega Empire, vlucht prins Daisuke naar onze planeet. Hij wordt geadopteerd door Genzo Umon en leeft op Shirakaba Farm. Als Vega de Aarde aanvalt, beschermt Daisuke planeet Aarde met de hulp van Grendizer, de titanische robot die diep in het observatorium van Genzo Umon verblijft. Dankzij Koji Kabuto weet de prins van Planet Fleed de aanvallen van de Vegans telkens af te slaan en de wrede Monstronefs-robots te verslaan die hem proberen te verwoesten.
Speel als Daisuke en zijn kolossale robot in epische gevechten met meerdere gameplaymogelijkheden: Vlieg in de Spazer (module met daarin Grendizer), knal er verticaal op los in de TFO van Koji Kabuto en ervaar actie en gevechten in third person als Grendizer. Gebruik zijn iconische en verwoestende aanvallen om de wrede Monstronefs te verslaan en de Aarde te redden.