Je speelt als Jesse Fox: een man die opgesloten zit in een geheime militaire basis waar hij gearresteerd werd voor een misdaad die hij niet gepleegd heeft. Jesse moet ontsnappen met hulp van zijn droge humor, snelle woorden, geïmproviseerde skills, een arsenaal aan wapens, knallende explosieven, zelfgemaakte gadgets, en een zorgvuldige uitgedachte verklaring van hoe het allemaal precies gegaan is.