Lang geleden leefden alle dieren in vrede in hun uitgestrekte stad, de Citadel. Maar toen namen kwaadaardige Cats de macht over! Ze verbannen honden buiten de stadsmuren en stuurden andere dieren naar fabrieken en mijnen om te werken.
Jaren gingen voorbij. De macht van de Cats heeft greep gekregen, maar de geest van vrijheid blijft bestaan. Alle andersdenkenden hebben zich verenigd om het ‘Verzet’ te vormen. En nu is het zover! Het is tijd om de tirannie van Cats omver te werpen!